Orange

Orange jest międzynarodową marką telefonii komórkowej. Świadczy usługi w 18 krajach. Razem ma ponad 84 mln klientów (31.12.2005). 19 września 2005 marka Orange została wprowadzona do Polski przez operatora PTK Centertel. Marka ta zastąpiła markę Idea. Marka Orange należy do France Télécom, m.in. głównego udziałowca w TP S.A.

Orange plc powstał w Wielkiej Brytanii w 1994 roku. Od 1999 roku rozwija się poza Wyspami kupując udziały w firmach w Austrii, Belgii, Szwajcarii, Hongkongu, Australii, Izraelu i w Indiach. W 1999 niemiecka firma Mannesmann kupuje Orange. Zaledwie kilka miesięcy później Mannesmann zostaje kupiony przez grupę telekomunikacyjną Vodafone. Europejskie przepisy antymonopolowe zobowiązują Vodafone, obecnego już na rynku brytyjskim, do odsprzedaży Orange. France Télécom wchodzi w posiadanie firmy w roku 2000. Orange staje się oficjalną marką telefonii komórkowej francuskiej grupy na całym świecie (w tym i w Polsce od 2005 roku, zob. Orange Polska). 3 października 2006 roku przybyła kolejna sieć Orange. Rebranding przeprowadzono zastępując hiszpańską Amenę. Nazwa marki powstała od angielskiego słowa “Orange” jednak, żeby nie kojarzono marki z pomarańczami znak firmy jest kwadratowy. Orange oznacza kolor pomarańczowy i ma się kojarzyć z ciepłem i pełnią energii (inf. szkolenie pracowników PTK). “Orange to nowatorska sieć o światowym zasięgu”. Orange wprowadził po raz pierwszy naliczanie sekundowe.

Komentarze są wyłączone.